Wednesday, August 31, 2011

"Vez" na standardnoj šivaćoj mašini?

Pre svega, da vas upoznam s inspiracijom za današnji post.


U pitanju je serija koju sam otkrila po njenom završetku, onda je odgledala u celini i ostala apsolutno oduševljena. Radi se o seriji "Lost", koja se od 2004. do 2010. godine puštala na televiziji ABC, koja prati preživele na mističnom ostrvu, posle pada njihovog aviona. Serija je nabijena obrtima, misterijama i fantastičnim zapletima, i mogu reći da je jedna od najboljih koju sam gledala. Ukoliko vas zanima nešto više o seriji, možete to saznati ovde!



Kave veze Lost ima s mojim postom? E, pa, bitan deo serije Lost jeste bila tzv. Dharma Inicijativa, odnosno fiktivna grupa naučnika i istraživača, osnovana 60ih godina dvadesetog veka. Njihov logo je prepoznatljiv svima koji su gledali seriju, a evo i kako izgleda:


                           (Dharma initiative wallpaper by msitercrankygeek1, preuzeto odavde )





(link)




Inspirisana njihovim logom, napravila sam privezak za ključeve. No, kako ne znam da vezem ručno, a nemam mašinu za vez, morala sam da improvizujem. Pogledala sam po netu kako bih mogla da izvedem tako nešto na običnoj, kućnoj šivaćoj mašini, i sve na šta sam naišla je zahtevalo ram za vez preko kog bi se platno zateglo, i stopicu za "freehand" šivenje, a ja ne posedujem ni jedno ni drugo, te sam se stoga malo poigrala s onim što mi je na raspolaganju i dobila ovo :


Na beloj tkanini sam  ocrtala običnom olovkom osnovni ram za logo, a planetu i crtice unutar okvira sam šila u toku, bez crteža. Mašinu sam podesila na najmanje vrednosti, odnosno, širina i dužina boda su bila na najnižem podeoku, a bod koji sam odabrala je standardni cik cak. Svaku liniju sam prešla dvaput, kako bi bilo gušće i izgledalo što približnije realnom vezu. 

Planeta simbolizuje fiktivnu stanicu za Astronomska proučavanja pri Dharma inicijativi. Ne, ne bavim se i astronomijom :D, u pitanju je opet bio poklon, a ako se vi bavite astronomijom ili vas zanima,  pogledajte odličan blog vlasnika ovog priveska. :)

Ovako dobijen amblem sam  pretvorila u privezak, i za to mi je trebalo čitavih 15 minuta.




Kada je amblem bio isečen, isekla sam još jedan kružić iste veličine kao amblem. Pored ovoga, potreban vam je mali lanac za privezak (možete skinuti s nekog starog priveska) i malo vatelina, ili možda čak obične vate, prinča... Poslužiće šta god vam je pri ruci! Volim da improvizujem, možda mi zato radovi ne izgledaju savršeno, jer sve radim sa stvarima na koje naletim po kući :D

Kružiće spojite "pravim stranama" i standardnim bodom zašijte jedno za drugo, ostavljajući nekih 1-2cm nezašiveno, pri vrhu, gde će doći lanac za privezak! Preporučujem da prošijete dvaput, radi sigurnosti :)



Ovako zašivene kružiće izvrnite, i kroz rupicu napunite vatelinom, ubacite lanac i zašijte ručno i gotovo! Na mestu gde je lanac, dodatno prošijte ručno, da ga učvrstite. I evo kako izgleda kada je sve završeno :




Naravno, vi možete ovim postupkom "izvesti" šta god vi poželite, ovo je samo primer kako se može koristi mašina u te svrhe :)

Nadam se da sam nekom pomogla s ovom idejicom! Ako vam bilo šta nije jasno, pitajte!

0 comments:

Post a Comment