Thursday, March 8, 2012

Farbanje vune prehrambenim bojama/ Hand dyeing yarn with food coloring tutorial

Iako sam obecala da ce sledeci post biti tutorial za sivenje torbe iz ovog posta, inspiracija me je odvela u skroz drugom pravcu. Vec duze vreme se nakanjujem da se oprobam u rucnom bojenju vune, pa kada sam nabavila malo materijala, bacila sam se na generalnu probu i moram priznati da sam super zadovoljna, tako da cu vec za vikend farbati vecu kolicinu :)
Evo i sta je bilo potrebno za ovaj mali poduhvat:



*dve kesice prehrambene boje (9 dinara po kesici, cca 10 evrocenti)
*sirce
*voda
* oko 30 gr vune




Par malih klubcadi sam pokupila od moje divne bake, koja me je naucila osnove strikanja, i sada s velikim uzivanjem pokusavam da ovladam i ovom vestinom :)  Tako da sam jedan od tih "uzoraka" vune   iskoristila da isprobam tehniku, a za pravo bojenje cu koristiti ovu 100% cistu vunu, koju sam nabavila po ceni za 100 dinara za 300gr (cca 1 euro). Kada se uzmu u obzir cene vunice po pozamanterijama, pogotovo one intersantnih nijansih ili melirane, s visokim procentom prirodnih vlakana, mislim da je ova kucna varijanta vise nego isplativ projekat.

Postoji milion tutorijala na internetu za ovu tehniku, nisam izmislila toplu vodu, ali cu opet podeliti s vama ovaj postupak :)

Pre svega, vunu namotajte kao na slici, preporucujem da za to koristite naslon od stolice oko kojeg cete je obmotavati :) Vunu potopite u malo vode i sirceta dok se na sporetu ne zagreje 1 litar vode s 150 ml sirceta. Ukoliko je veca kolicina vune koju farbate , povecajte kolicinu vode i sirceta, koristeci se istom razmerom sastojaka :)

Kada voda bude pred kljucanje, dodajte boju. Ja sam stavila jednu kesicu zute, i jednu kesicu crvene, pa je boja koju sam dobila prilicno intezivna :) Potom uzmite vunu i nezno stavite u vodu, ne ostavljajuci je da prokljuca, vec na tihoj vatri, koja ce samo odrzavati toplotu dok vuna ne upije boju. Nakon nekih 20ak minuta, zahvatite malo vode iz serpe kasikom, i ukoliko je voda bistra ili gotovo bistra, proces je zavrsen. Skinite serpu sa sporeta, ostavite da se prohladi i posle samo izvadite vunu da se prosusi.
I to je to, nikakva posebna mudrost, a super rezultati  :)



A evo i malog istrikanog uzorka:




Nadam se da vam se dopada, i da cete probati, ako vec niste :)
Ukoliko ste se vec okusali u ovakvom farbanju, kakva su vasa iskustva i rezultati? :)

7 comments:

  1. fora post jako koristan pozzzz

    ReplyDelete
  2. namam iskustva s bojenjem, ali jedva čekam najavljeni diy post!
    a imaš i tag na mom blogu, pa jedva čekam i da to odradiš!

    ReplyDelete
  3. ee jedv DIY cekam pratim te :)

    ReplyDelete
  4. Ja sam dosta odjece farbala...Sjajan blog,pratim

    ReplyDelete
  5. Nisam imala ideju da tkanina može da se oboji prehrambenom bojom. Probala nisam, ali posle ovog tvog posta, moram :)
    Izazvala sam te, svrati do mog bloga da vidiš o čemu se radi :)

    ReplyDelete
  6. 100din za 300g vune????? Kakav science-fiction! :)))) Ja se lomim, naručujem vunu iz Estonije (krijem cene od carine kao da švercujem bojeve glave), plaćam polu-akril više od kašmira....:))), ovo je priča iz snova za mene. :)

    Ja sam u poslednje vreme počela da testiram razne verzije farbanja. Nemam uvek priliku da je kuvam jer najčešće imam vunu u kojoj je bar 15% veštačke niti ali, ono što sam do sada pokušavala je ispadalo lepo. Ja boju razmutim u vodi i sirećetu pre nego što se voda ugreje i onda potopim vunu da dobijem ravmomernu boju.
    Najlepše rezultate sam dobila s prehrambenom bojom. Ja imam neku u tečnom stanju (5 osnovnih boja) pa se lako dozira ali nije od onih koje su u potpunosti upiju u vlakno- voda ostaje pigmentirana i kada je vuna već uveliko ofarbana.
    Kuvam je u proseku 20ak min.
    Ali, kako na mojoj planeti ni boja nije jeftina :) , sad se spremam u akciju testiranja farbe za jaja. Već imam zalihe da mogu svaki dan Uskrs da slavim.

    Sviđa mi se ovaj efekat koji si postigla. (Ovo s farbanjem je, inače, zaraza!) :)

    Btw, drago mi je da si me našla. Predivan ti je blog!

    ReplyDelete
  7. Ako nije tajna gde ste kupili vunu po toj ceni? Volela bih i ja da imam par kilograma za sebe :)

    ReplyDelete